BUDOVÁNÍ POZITIVNÍHO OBRAZU V SÍTI JE KLÍČEM K ÚSPĚCHU


Na vlastní image společnosti pracují po celá léta. Často špatné rozhodnutí může vést k jeho zhroucení po delší časové období. Proto je také důležité, aby společnost od svého založení vytvářela svoji pozitivní image.

Vzhledem k tomu, že podle nedávných studií až 75% uživatelů internetu důvěřujete informacím nalezených na internetu, nejjednodušší způsob je vybudovat svůj obraz prostřednictvím sítě www. Výsledky vyhledávání Google rozhodně vynikají v ovlivňování rozhodování uživatelů internetu.

Proto stojí za to, investovat do různých on-line nástrojů, které nám umožňují pozitivně ovlivnit image naší společnosti. Příkladem nástroje může být např. SOE PR, Google AdWords nebo projekty zaměřené na výzkum trhu a certifikaci. Velmi dobře se zde hodí také sponzorované články, články v tematickém blogu nebo diskusních fórech a sociálních sítích - ale zde se především počítá tzv. obsahový marketing. Nicméně, ne každá pozitivní reakce má stejnou hodnotu v očích internetového uživatele.

V poslední době se ukazuje, že pro internetové uživatele jsou důležité názory ostatních na téma konkrétních společností a kvalitou jejich služeb či výrobků. Počítají se zde jak pozitivní tak i negativní komentáře. Často negativní recenze dávají širší obraz o fungování společnosti, protože jsou spolehlivější a určitě Vám dají více než ty pozitivní, jejichž autory jsou často vlastníci firem.

Je také pravdou, že vyšší důvěru budí firmy, které se označují aktivním způsobem v síti, protože díky tomu mají klienti jistotu, že společnost skutečně poskytuje služby na slušné úrovni. Na druhé straně organizace, které se nestarají o prezentaci na internetu, jsou často vnímány jako nespolehlivé - děje se rovněž to, že to zákazníci vnímají jako odstraňování nežádoucích reakcí přes samotné vlastníky firem.

V dnešním světě až 80% zákazníků je ochotná učinit rozhodnutí o koupi teprve v okamžiku, kdy jsou seznámeni s názorem na téma firmy on-line. Proto je důležité zajistit pozitivní obraz firmy v síti a tím pádem ho budovat od samého počátku založení firmy.